Andagt: Kærligheden og de åndelige gaver

Hig efter kærligheden, og stræb efter de åndelige gaver, især efter at tale profetisk” 1 Kor. 14,1

Bliv ikke snydt med hensyn til de åndelige gaver. Nådegaverne skal ”dyppes” i Guds Kærlighed. Dette er den ypperligere vej, ÅNDENS FRUGT OG GAVER FORENET - ER KRISTUS ÅBENBARET.
(Se evt. 1 Kor. 13,1-3)

Hvis nådegaverne virkede pr. automatik ville Gud, som er uden personanseelse, have virket dette i ALLE kristne uden undtagelse.

Den samme Paulus som siger at det er Ånden som virker alt dette - denne Paulus siger at vi skal stræbe (søge ivrigt) efter disse gaver.

Lad os holde os til det Paulus siger "stræb efter de åndelige nådegaver" i tro og tillid til at de ikke gives som en belønning men "at det er Ånden som virker alt dette efter sin egen vilje".

Åndsåbenbarelse gives den enkelte til FÆLLES GAVN. Søg det der opbygger menigheden.

Åndens Gaver: Visdomsord, Kundskabsord, Troen Gave, Nådegaver til at helbrede, Kraft til undergerninger, Profetisk Gave, At bedømme ånder, Tungetale, udlægning af tungetale. 1 Kor. 12,4-11

Op på min varde vil jeg stige, stå hen på mit vagtsted og spejde, og se, hvad han taler i mig, hvad svar han har på min klage.” Hab. 2,1

Lad dig fylde af Ånden. Stil dig op på dit vagtsted. Vær åben i dit hjerte, og se, efter hvad han taler i dig.


Nådegaverne er til fælles gavn. Bed for dine brødre og søstre i troen, et bønsliv hvor du ikke er optaget af dig selv men hvad der gavner din bror eller søster. Du vil opleve at du får ”...svar på din klage (forbøn).”

Derfor påminder jeg dig om at opflamme den nådegave fra Gud, som du fik ved min håndspålæggelse..” 2 Tim. 1,6

1 kommentar:

  1. Guds nådegaver er jo af en eller mange grunde ikke i virksomhed i mange kirker,hvorfor det,jo af en særlig grund ,forde de ikke søges og måske er kærligheden til Jesus blevet kold eller ,mangel på undervisning i din menighed,synd i din livsvandring kan være en alvorlig hindring ,ufred med din nabo,fordømmelse af andre.er bønnelivet holdt op
    så kom igang på ny,uden Råb til herren dør du åndelig.

    SvarSlet