Frelsen - Jesus Kristus

TEMA - om Frelsen i Jesus Kristus.

Her finder du udvalgte Andagter og Artikler som beskriver frelsen i Jesus Kristus. Et godt sted at starte for dig som endnu ikke er kristen eller for dig som lige er kommet til troen.

Her kan du læse om hvordan jeg blev kristen:
På dette tidspunkt mødte jeg nogle punkere og blev hurtig grebet den atmosfære der var omkring dem. Jeg syntes at der nærmest var noget magisk og mystisk i dette miljø, det var som om at man kunne være præcis som det passede én uden at man faldt udenfor kliken. Men jeg fandt ud af at også blandt punkere er der noget der hedder mode, hvordan skal opføre sig og hvilke holdninger man skal have for at blive accepteret.




 
Som sagt så begyndte jeg at drikke en hel del øl og blev også hurtigt præsenteret for hash, hvilket jeg snart fik smag for og røg tit og ofte. Men som alt andet i denne verden blev også dette kedeligt og mistede sin glans og tilbage var der så et hash og øl problem.

Jeg følte at hele min tilværelse var en løgn, forstået på den måde at jeg gav udtryk for overfor vennerne at jeg syntes at det var en "fed" måde at leve sit liv på.
Jeg følte at alt hvad jeg sagde og gjorde var en stor løgn, at det slet ikke var mine holdninger og meninger som jeg gav udtryk for.

Men det er jo ikke bare noget man fortæller sine omgivelser, at man rent faktisk er en helt anden end den så sikkert har givet udtryk for.

Andagt: Kender du det evige liv?
Og dette er vidnesbyrdet, at Gud har givet os evigt liv; og det liv er i hans Søn. Den, som har Sønnen, har livet; den, som ikke har Guds Søn, har ikke livet... ...og vi er i den sande, i hans Søn, Jesus Kristus. Han er den sande Gud og det evige liv.” 1 Joh. 5,11-12+20b

Mange mennesker har hørt tale om et liv efter døden og der er i det hele taget ofte, både i TV og aviser m.m, små beretninger om menneskers søgen efter svaret på om der er et liv efter døden.


Her skiller biblens budskab sig markant ud – den taler ikke om at vi engang skal have et evigt liv hjemme i himlen. Nej, biblen forkynder det glade budskab om at Gud sendte ”...sin Søn, den enbårne, til verden, FOR AT VI SKAL LEVE VED HAM” 1 Joh. 4,9.

Så, kære læser, spørgsmålet er mere ”Kender du det Evige Liv?” Jeg spørger ikke om du går til gudstjenester, hører prædikener eller om du kender til en masse teologi, om du er interesseret i religiøse emner, jeg spørger dig – kender du personen Jesus Kristus, Det Evige Liv.



Andagt: Ved tro – adgang til nåden vi står i
 
...Jesus Kristus, ved hvem vi i troen har fået adgang til den nåde, som vi nu står i;..” Rom. 5,1-2

Det er ved troen på, hvad Jesus Kristus gjorde på Golgatha at vi får adgang til Guds nåde. Jesus døde for alle mennesker, for hele verden. Han sonede alle menneskers synd ved ét eneste offer på korset.




Artikel: I Herrens nærhed
Der er mange mennesker der beder til Gud og læser deres bibel men aldrig har fællesskab med Gud. Der kan være mange grunde til at de læser i bibelen, det kan være at de er opdraget til det hjemmefra, af samme grund er der også mange der beder til Gud. Nogle søger Gud af pligt, for at gøre sig fortjent til frelse og oplever en konstant dårlig samvittighed når de ikke har læst den mængde som de plejer i bibelen eller bedt den bøn remse de er vant til.
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar