Andagt: Vi er sendt ud med glædesbud.

Herrens Ånd er over mig, fordi han salvede mig, at jeg skal gå med glædesbud til fattige. Han sendte mig for at udråbe for fanger, at de skal få frihed, og for blinde, at de skal få deres syn, for at sætte fortrykte i frihed og udråbe et nådeår fra Herren.” Luk. 4,18

Vi er sendt ud med GLÆDESBUD til den fattige, fortrykte, blinde osv.

Ikke for at definere at de har et problem som de godt selv er klar over – eller fortælle den fattige at han selv er skyld i sin fattigdom, det kan godt være at han er skyld i sin egen situation – det kan også være at han ikke er, det ved du og jeg intet om og det er også ligegyldigt – Jesus elsker ham.

Vi er ikke sendt ud for at ”anklage” den syge, fattige, blinde og fortrykte for deres eventuelle manglende tro – vi er sendt ud for at hjælpe dem, forkynde for dem glædesbudet om at I KRISTUS er der frelse, frihed og helbredelse – og ved Guds Kraft sætte dem fri.
Det er ingen synd, hverken at være fattig, syg, blind eller fortrykt og det gør dig ikke til en andenrangs kristen – det giver blot Jesus en mulighed for at gribe ind i din situation og herliggøre sit Navn på dig.

Så Kære Bror og Søster, lad os gå ud med GLÆDESBUDET til vores medmennesker og bringe dem en hilsen fra Herren – om at Jesus elsker dem og at der i Ham i frelse, frihed og helbredelse.

Gud Velsigne Dig!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar